SMART & GREEN City World - Inteligentné mestá sveta

OSN predpovedá, že do roku 2050 bude 70 percent svetovej populácie žiť v mestských oblastiach. Každý týždeň sa do mesta presťahuje ďalších 1,5 milióna ľudí na celom svete. Podľa inauguračného indexu Smart City od IMD je Singapur najšikovnejším mestom na svete.

Singapur ako inteligentné mesto

Podľa inauguračného indexu Smart City od IMD je Singapur najchytrejším mestom na svete . Jeho iniciatívu Smart Nation zahájil v roku 2014 predseda vlády Lee Hsien Loong a o tri roky neskôr ťažila z vládnej injekcie vo výške 2,4 miliardy SGD (v prepočte vtedy 1,73 miliardy USD).Cieľom je vytvoriť mesto poháňané digitálnymi inováciami a technológiami, ktoré reagujú na neustále sa meniace potreby občanov.

5 spôsobov, ako Singapur transformuje svoju mestskú krajinu

1. Mobilita ako zdieľaná komunitná skúsenosť

Pôda je cenná v Singapure s vysokou hustotou, kde je len 12% vyčlenených na dopravnú infraštruktúru. Efektivite optimalizovať dopravné, využívajúci technológiu senzoru je  Agentúra pre vedu, technológiu a výskum (A * Star) vytvorila samostatnú flotilu na pomoc mestskej seniorov a zdravotne postihnutých obyvateľov zostať mobilný. Zároveň sa študenti na Národnej univerzite v Singapure môžu nechať previezť po školskom areáli samohybným raketoplánom . Je toho viac. Na pomoc pri optimalizácii dopravy sa v procese skúšania používajú verejné údaje - alebo „ otvorené údaje “ na uľahčenie plánovania dopravy. Analyzujú sa údaje z cestovného do senzorov vo viac ako 5 000 vozidlách a sledovanie autobusov v reálnom čase. Výsledok? Technológia bezkontaktných platieb sa používa na zefektívnenie pohybu a platieb 7,5 milióna cestujúcich, ktorí každý deň používajú verejnú dopravu. Rovnako ako v narastajúcom počte miest môžu dochádzajúci ľudia platiť pomocou bezkontaktných kariet alebo mobilných peňaženiek.  To sú len niektoré z mnohých dopravných projektov v Singapure. Mesto taktiež realizuje iniciatívu Smart Mobility 2020 , spoločný podnik medzi Singapurským úradom pre pozemnú dopravu (LTA) a Singapurskou spoločnosťou pre inteligentnú dopravu, s cieľom zlepšiť zážitok z cestovania osôb dochádzajúcich do práce rozvojom inteligentných dopravných systémov. Program Travel Smart sa medzitým zameriava na rovnomernejšie rozdelenie dopytu po ranných špičkách po železnici tromi spôsobmi: nabádať občanov, aby znova premýšľali:
keď cestujú, ako cestujú (napríklad prechod na bicykel), zníženie množstva, ktoré cestujú (podpora práce na diaľku).

2. Zdravší občania

Do roku 2050 bude 47% obyvateľov Singapuru mať 65 alebo viac rokov . Aby sa znížil tlak starnúceho obyvateľstva na služby starostlivosti o mesto, Singapur digitalizoval svoj systém zdravotnej starostlivosti . Videokonzultácie TeleHealth ponúkajú schôdzky cez internet, ak nie sú možné osobné návštevy, zatiaľ čo TeleRehab umožňuje pacientom absolvovať cvičenia vo svojom vlastnom domácom zariadení-zariadení internetu vecí (IoT), ktoré monitoruje priebeh pacientov a odosielajú údaje svojmu terapeutovi prostredníctvom bezdrôtová sieť. Robotika v Singapure pomáha znižovať osamelosť starnúcej populácie. Ako je to možné? Chatboti“ s umelou inteligenciou (AI) sa rozprávajú so staršími , hovoria im o komunitných aktivitách a integrujú správy, ktoré podporujú zdravý život. Inteligentný výstražný systém Smart Elderly Alert poháňaný AI monitoruje a učí sa pravidelným pohybom ľudí, varuje opatrovateľa v prípade, že sa vyskytne niečo neobvyklé, a môže byť potrebná naliehavá starostlivosť.

3. "Existuje na to aplikácia"

Táto fráza sa stala čoraz známejšou, pretože používanie smartfónov rástlo a v Singapure to už nemohlo byť výstižnejšie, pretože odhadom 90% jej populácie vlastní smartfóny. Prostredníctvom systému Smart Nation môžu občania nahlasovať obecné problémy, vítať samoriadené vozidlá, dostávať environmentálne upozornenia týkajúce sa konkrétnej polohy, ktoré sa týkajú kvality ovzdušia, teploty a zrážok, monitorovať energetický výdaj inteligentných meračov a pristupovať k informáciám prispôsobeným mladým rodinám a starším obyvateľom-to všetko prostredníctvom sieti mobilných aplikácií.

4. Podpora podnikania

Singapurská digitálna štvrť Punggol spája Singapurský technologický inštitút s obchodným parkom. Tento okres má za cieľ podporovať rozvoj v oblasti kybernetickej bezpečnosti a technológií internetu vecí umožnením lepšej integrácie medzi priemyslom a akademickou obcou. Na podporu transparentných obchodných interakcií bola založená aj spolupráca v oblasti zdieľania údajov, Úrad pre program inovácií údajov . Firmy, ktoré obchodujú priamo s vládou, to môžu teraz robiť prostredníctvom CorpPass, online centra, ktoré vylepšuje to, čo mesto nazýva „kybernetická hygiena“.

5. Naučiť sa byť múdry

Singapur vzdeláva pomocou umelej inteligencie v rámci programu TechSkills Accelerator . Dve iniciatívy - AI pre všetkých a AI pre priemysel vedené spoločnosťou AI Singapore - podporia zvyšovanie kvalifikácie 12 000 profesionálov a študentov v oblasti AI. Tieto iniciatívy povzbudzujú občanov, aby boli súčasťou zmeny smerujúcej k tomu, aby sa mesto stalo „digitálne pripravené“, a proaktívne stáli v čele tohto hnutia. Mesto má aj digitálny národný systém identity, platformu Smart National Sensor Platform a virtuálny Singapur -3D digitálny model mesta, ktorý dokáže spúšťať simulácie a podporovať plánovanie do budúcna-aby sme vymenovali iba niekoľko hi-tech inovácií.